Direkt zum Inhalt

Gastvortrag "The role of idiom modifications in advertisements"
Nihada Džanić, Professor of English Linguistics, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Tuzla (Bosnia-Herzegovina)

27.06.2022 10:15 Uhr - 11:45 Uhr
Veranstaltungsformat:
Präsenzveranstaltung 
Veranstaltungsort:
  • Moritzstr. 25-31 Systembau2 - Raum 0208
Veranstalter:
  • Fachgebiet Anglistische Sprachwissenschaft - FB 02
Kategorie:
  • Vortrag
Mo.
27. Juni
2022

The long-standing view that idioms are formally and thus also semantically fixed has been challenged and many studies have shown that idioms are indeed flexible both structurally and semantically to varying degrees. We often come across examples of creatively used idioms, with their original structure disrupted and their semantics affected in the process. This talk is an attempt to throw more light on mechanisms of idiom modification. Previous studies of idiom modification have not suggested a consistent argument why only certain types of modifications are acceptable for a given idiom while others are not. Actually, previous studies have not provided a coherent answer to the question to what extent an idiom can be modified to retain the link with the original phraseological unit, so that recipients can recognize it as a modification of an established original.

Weitere Informationen zu dieser Veranstaltung

Veranstaltungsort:

Moritzstr. 25-31 Systembau2 - Raum 0208
Moritzstr. 25-31
34125 Kassel
Auf Karte anzeigen

Veranstalter:

Fachgebiet Anglistische Sprachwissenschaft - FB 02

Kontaktperson:

Natascha Raue
FB 02 - Institut für Anglistik/Amerikanistik
Fachgebiet Anglistische Sprachwissenschaft
Lehrbeauftragte
natascha Bitte fügen Sie an dieser Stelle einen Punkt ein raue Bitte fügen Sie an dieser Stelle ein @ ein uni-kassel Bitte fügen Sie an dieser Stelle einen Punkt ein de